Facebook

Ajánlások

Hírportálok

Tanfolyamok, táborok

Partnerek

Tarlós István az elhibázott 4-es, és a tervezett 5-ös metróról
2012.09.19 / 16:51 InfoRádió Megnézem a forrás oldalt! Kommentálja!

Alapvetően elhibázott beruházásnak tartom a 4-es metró építését - mondta az interjúban Budapest főpolgármestere. Szerinte az erre szánt pénzből elképesztő mértékű épületfelújításokat lehetett volna elvégezni, de megvalósítható lett volna a BKV csaknem teljes járműállományának a cseréje is.

A főpolgármester emlékeztetett: egyelőre nem került egyenesbe a 4-es metró ügye, mert - mint fogalmazott - a Siemensszel kötött rossz szerződés miatt még komoly viták és egyeztetések várhatók. "Lesznek veszteségek, hiszen hat-hét évvel ezelőtt a város a szerelvények késedelmes kiszállításából adódó kár- és kötbérigényeket magára vállalta. Így ezt a csorbát nem tudjuk kiköszörülni, hiszen a Siemens követeléseit nem lehet csak úgy, egy az egyben visszautasítani. 
A következő hetekben egyeztetünk a cég vezérkarával. Pénzügyi problémák is vannak, hiszen a kivitelezők késedelmitöbblet-követelései - amelyek általunk részben vitatottak - meghaladják a százhúszmilliárd forintot" - hangsúlyozta Tarlós István. 

A főpolgármester hozzátette: "az új metrótörvény miatt az állam és a főváros között új szerződést kell kötni, ami viszont jó úton halad. Az utolsó simításokat Petykó Zoltánnal, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökével elvégeztük. Nagy valószínűséggel a kormánytól is megkapjuk a segítséget, ami a folytatáshoz szükséges."

Tarlós István szólt arról is, ma még nem lehet pontos számot mondani, hogy a metró elindulása mennyivel emelheti meg a jegy- és bérletárakat. A fópolgármester szerint a beruházás befejezése, a metró elindulása önmagában nem növeli a jegyárakat, de tény, hogy a BKV működési költségei évente hat-hét milliárd forinttal növekednek a beruházás következtében. 

A dugódíjról a város vezetője azt mondta, hogy ebben a kérdésben nem született még döntés, bár nem hinné, hogy akadályokba ütközne a 2016-ig történő halasztás. A dugódíjat ugyanakkor nem tudja Budapest elkerülni, mert a Demszky-féle városvezetés az uniós támogatás feltételeként vállalta a bevezetését.


Tarlós István az interjúban beszélt arról is, hogy négy új fejlesztés részletes kidolgozása folyik jelenleg a közelgő uniós támogatási ciklusra. A négy projekt a kisföldalatti teljes felújítása, a villamos- és autóbuszhálózat fejlesztése, a 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel, és a HÉV-pálya teljes felújítása, valamint az 5-ös metró beruházásának első üteme. Mint mondta, az összes beruházás kormánytámogatást élvez, és akár mind a négy létrejöhet, de ezek a 2014 és 2020 közötti időszakra vonatkoznak. 

Az 5-ös metróról a főpolgármester annyit mondott, hogy ebben aaz esetben "nem klasszikus metróépítésről van szó, hanem a szentendrei, a csepeli és a ráckevei HÉV-et fogjuk bevezetni a belváros felé."

Megosztás FaceBook-ra. Megosztás MySpace-re. Megosztás Iwiw-re. Megosztás Twitter-re. Megosztás Startlap-ra. E-mail-be küldés. Hozzáadás a kedvencekhez.
Megoszthatod híreinket az "ikonokkal" jelölt közösségi oldalakon és elküldheted e-mail-ben... Mind ezt könnyen és gyorsan.
Kommenteléshez be kell jelentkezned! Ha nem vagy még tag REGISZTRÁLJ!
További hírek

Irán kitart agresszív külpolitikája mellett

Az Egysült Államok hónap elején egyoldalúan felmondta a 2015-ben Iránnal kötött atomegyezményt. Az Egysült Államok a mai nappal a lehető legkeményebb kereskedelmi szankciókat...

Ellenzéki tömeg – Fidesz és Orbán ellenes tüntetés

Több mint százezren tüntettek a hétvégén (2018.4.11.-14.), és nemcsak a fővárosban, hanem vidéken is. Új választást akarnak és szombaton újra utcára mennek. Vendégünk volt Gyetvai...

Egyesített amerikai-, britt-, francia légicsapás szíriai célpontok ellen

A nyugati hatalmak szerint az orosz-szír erők április hetedikén vetettek be vegyifegyvert a még lázadó kézen lévő városban. Az orosz védelmi miniszter közben bejelentette: annak...